Henrik Fontin

henrik.fontin@jernhusen.se

Maria Dillner Sjölin lämnar Jernhusen för nordiskt HR-direktörsuppdrag

2018-03-12

Jernhusens chef för HR och verksamhetsutveckling, Maria Dillner Sjölin, kommer till hösten att tillträda som nordisk HR-direktör för Veolia.

–        Jernhusen är en inspirerande arbetsplats med ambitiösa och kompetenta medarbetare som vill göra skillnad. Bolaget har en unik position att påverka samhällsstruktur och kommunikativa beteenden och det har varit fantastiskt roligt, lärorikt och spännande att vara en del av och bidra till dess utveckling, säger Maria Dillner Sjölin.

Maria kom till Jernhusen sommaren 2016 från Bring och har framförallt arbetat med frågor rörande företagskultur, rekrytering och kompetensutveckling. Hon har även drivit och utvecklat verksamhetsutvecklingsarbetet i bolaget.

– Maria Dillner Sjölin är en lysande strategisk kraft och jag vill tacka henne för vårt fina samarbete och hennes värdefulla bidrag till Jernhusens ledningsgruppsarbete och vår utveckling som arbetsgivare, säger Kerstin Gillsbro, vd på Jernhusen. Jag önskar henne all lycka till när hon nu går vidare till nya utmaningar.

Maria Dillner Sjölins sista arbetsdag på Jernhusen blir den 5 augusti. Rekrytering av efterträdare påbörjas omgående.

Kerstin Gillsbro, vd , 08-410 626 00
Cecilia Granath, pressansvarig, 0734-39 26 21