Kontakt

Cecilia Granath

Pressansvarig

0734-39 26 21

cecilia.granath@jernhusen.se

De kan vinna en takeover på Stockholms Centralstation

2019-11-04

Jernspirans finalister är korade. Tio olika upplevelser tävlar nu om att förverkligas i eventtävlingen som gör skillnad. Spotify, Greenpeace, Polisen och Synsam är några av finalisterna i Jernspiran 2019.

Tävlingsbidragen som tagit sig vidare till final i Jernspiran kommer från företag och organisationer som vill skapa förändring och lyfta viktiga samhällsfrågor inom områden som psykisk ohälsa, klimatet, trygghet, mångfald och hållbar konsumtion. Utmaningen är att visualisera hur man gör skillnad i form av ett event. 

Ann Hermansson, jurymedlem och marknadsansvarig på Jernhusen Media:

- I år fick vi in nära dubbelt så många bidrag som förra året. Det känns såklart jättekul att intresset för tävlingen har ökat och att fler vill ta chansen att skapa engagemang genom upplevelser. Vi beundrar allas initiativ och projekt för en bättre värld och det är jämt i toppen, men bara en kan vinna!

Nu ska juryn utse en vinnare och en hederspristagare. Första pris är 200 kvm eventyta och utvalda reklamytor på Stockholms Centralstation under en vecka våren 2020. Hederspristagaren får nyttja 50 kvm samt reklamytor upp till en vecka på valfri centralstation i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Vinnarna avslöjas inom en vecka.

Här är Jernspirans finalister 2019:

  • Föräldravrålet
  • Greenpeace Nordic
  • Hela Människan
  • Nattskiftet FEST
  • Polisen
  • Pollinera Sverige
  • Sjöräddningssällskapet
  • Spotify
  • Sverige för UNHCR
  • Synsam

Jernspirans jury 2019:

  • Alexandra Pascalidou, journalist, författare och föreläsare
  • Erik Modig, forskare vid Handels, Center for Consumer Marketing 
  • Christina Knight, CD på The Amazing Society, författare och föreläsare 
  • Fredrik Svedjetun, chefredaktör Resumé och Dagens Media
  • Anders Lindén, vd Tango Brand Alliance
  • Kjell Hasslert, styrelseordförande Jernhusen
  • Arvid Axland, byråpartner Pool, författare och föreläsare
  • Ann Hermansson, marknadsansvarig Jernhusen Media