Henrik Fontin

henrik.fontin@jernhusen.se

Jernhusen publicerar årsredovisning med hållbarhetsrapport för 2019

2020-03-20

Jernhusens Årsredovisning 2019 med hållbarhetsrapport och fastighetsförteckning finns från och med idag tillgänglig på webbplatsen jernhusen.se.

- Under 2019 levererade förvaltningen det bästa rörelseresultatet före värdeförändringar någonsin, fastighetsvärdena steg och vi fortsatte investera i modern teknik. De tekniska möjligheter som digitaliseringen medför hjälper oss att förenkla vårt fastighetsunderhåll, samtidigt som vi ser potential till nya former av kund- och resenärsnytta, säger Kerstin Gillsbro, Vd.

Den tryckta versionen av årsredovisningen kommer att distribueras i början av april och kan beställas på jernhusen.se eller genom att du skickar namn och postadress till info@jernhusen.se.

Årsstämma hålls den 27 april 2020 kl. 10.30 i Jernhusens lokaler på Västra Järnvägsgatan 23, Stockholm.

För övriga frågor relaterade till årsstämman hänvisas till den kallelse som publiceras i slutet av mars.

Henrik Fontin, Chef HR och Kommunikation, telefon 070-620 11 88

Anders Bäck, Ekonomidirektör/vvd, telefon 08-410 626 00