press@jernhusen.se

Telefonen är bemannad mån till fre 08.00 – 18.00.

Vid brådskande frågor utanför kontorstid:

Bo Albertsson, Pressansvarig

bo.albertsson@jernhusen.se

Jernhusen publicerar årsredovisning med hållbarhetsrapport för 2020

2021-03-11

Jernhusens Årsredovisning  med hållbarhetsrapport 2020 och fastighetsförteckning finns från och med idag tillgänglig under rapporter på Jernhusens webbplats.

- Året 2020 präglades av coronakrisen och många av våra hyresgäster hade det svårt. Vi höll nära kontakt och gjorde vårt bästa för att stötta dem. Jernhusen påverkades själva av krisen, men det är ett styrkebesked att vi ändå kunde investera för framtiden och förbereda oss för återhämtning, expansion och fortsatt samhällsansvar, säger Kerstin Gillsbro Vd.

Den tryckta versionen av årsredovisningen kommer att distribueras i början av april och kan beställas genom att du skickar namn och postadress till info@jernhusen.se.

Den digitala versionen av årsredovisningen kan läsas i sin helhet redan nu under rapporter på Jernhusens webbplats.

Årsstämma hålls digitalt den 26 april 2021 kl. 11.00

För övriga frågor relaterade till årsstämman hänvisas till den kallelse som kommer att publiceras i slutet av mars.

Henrik Fontin, Chef HR och Kommunikation, telefon 070-620 11 88

Peter Anderson, Ekonomidirektör, telefon 070-690 65 75