Kontakt

Ann Lindberg

Ansvarig Brand Alliances

ann.lindberg@jernhusen.se

073-312 90 29

Jernhusen stödde Musikhjälpen

Musikhjälpens insamling, som 2017 hade temat ”Barn är inte till salu”, engagerar varje år många människor i en strävan att göra världen till en bättre plats. Under 2017 stödde Jernhusen denna insamling på stationerna.

Varje minut passerar cirka 260 personer stationerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Om hälften av dem skulle skänka 10 kronor till Musikhjälpen skulle det bli 1 300 kronor i minuten.  Det blir 78 000 kronor i timmen. Nästan 1,9 miljoner kronor om dagen.

– Musikhjälpen har en förmåga att engagera och lyfta fram det positiva i människor. Här kan våra stationer bidra för att nå ut till så många människor som möjligt med Musikhjälpens budskap, säger Kerstin Gillsbro, vd Jernhusen.

Musikhjälpens budskap syntes på 203 digitala skärmar på Jernhusens stationer och samtidigt fanns en engagemangsyta på Malmö Centralstation med radiosändningar och aktiviteter. Dessutom hade Jernhusen tre digitala insamlingsbössor i Musikhjälpens regi på stationerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Alla resenärer och besökare på stationerna kunde lätt bidra på plats.

Jernhusen bidrog också med två auktioner som allmänheten kunde bjuda på. Dels en guidad visning av den Kungliga väntsalen på Stockholms Centralstation, som till vardags inte är tillgänglig för allmänheten, dels ett studiebesök på Årsta Kombiterminal där man fick klättra upp i en containerkran och njuta av utsikten.