Till innehåll
Jernhusen

Victor Josefsson utses till ny CFO på Jernhusen

Victor Josefsson tillträder rollen som ny Chief Financial Officer på Jernhusen. Victor kommer närmast från rollen som Finanschef och efterträder Peter Anderson.

2022-02-04

Tillträdande CFO Jernhusen AB

- Jag är mycket glad över att få fortsätta arbeta tillsammans med Victor som visat stor styrka i såväl finansfrågorna som sitt trygga ledarskap. Det ger en kort startsträcka och djupa insikter från start. Det känns naturligtvis särskilt bra att kunna lyfta befintliga medarbetare till nya utmaningar, säger Kerstin Gillsbro, vd Jernhusen.

Victor Josefsson kommer att sitta i Jernhusens ledningsgrupp och ansvara för ekonomi- och juridikfunktionerna. Victor har jobbat på Jernhusen sedan 2015, senast som finanschef och dessförinnan som finans- och business controller. Victor har också en bakgrund inom hotellbranschen, bland annat som hotellchef och affärsutvecklare.

- Det känns både roligt och ärofyllt att få det här förtroendet. Jernhusen är på en fantastisk resa. Som samhällsbyggare har vi klimatet i fokus och bidrar till ett hållbart samhälle på både lång och kort sikt säger Victor Josefsson och fortsätter, vi bidrar till och skapar förutsättningar för ett ökat hållbart resande och hållbara transporter på järnväg. Kort sagt en grönare framtid. Jag ser fram emot att utveckla det arbetet.

Victor Josefsson tillträder sin nya roll den 1 maj 2022.

Kerstin Gillsbro, vd, telefon 070-627 26 29

Victor Josefsson, finanschef och tillträdande CFO, 073-552 28 83